Otvorený list ministerke Ing. Gabriele Matečnej, alebo potravinová sebestačnosť .

31. júla 2019, nino16, Nezaradené

Vážená pani ministerka ,Ing. Gabriela  Matečná, ako ministerka pôdohospodárstva  musíte mať všetky informácie , dôkazy a argumenty o potravinovej sebestačnosti na Slovensku, aspoň by to tak malo byť.

Inými slovami mali by Ste mať také informácie, ktoré jednoznačne dakazujú , či sme potravinovo sebestační na Slovensku, alebo sme plne odkázaní na dovoz potravín zo zahrničia.

Ste absolventka VŠP v Nitre, takže problematika poľnohospodárstva, by Vám mala byť veľmi blízka. Aspoň si to myslím. Podľa  pracovného zaradenie uvedené na internete, Ste vlastne priamo v poľnohospodárstve/ na družstve / nikdy nepracovala a s riadením výroby v RV, alebo ŽV, nemáte žiadne skúsenosti a prax.

Ja som absolventom tej istej školy ako Vy / agronomická fakulta /  a po skončení školy som išiel pracovať na poľnohospodárske družstvo, kde som pracoval dlhé roky, ako vedúci pracovník.

Píšem to preto, lebo viem ako sa dorábali plodiny v RV, koľko mäsa sa dodávalo na bitúnok, koľko mlieka sa dodávalo do mliekární  ap. Inými slovami, dorábali sme , ako bývalé ČSSR dostatok potravím , aby sme boli potravinovo sebestační. A to sme aj boli , potravinovo sebestační. Viedli sa presné záznamy, koľko je ha  ornej pôdy, na ktorej sa dorábajú plodiny, koľko hospodárskych zvierat sa chová , koĺko ha je lúk a pasienkov ap. Tých ukazovateľov je omnoho viac, spomenul som len niektoré.

Preto mi dovoĺte požiadať Vás o odpovede na nasledovné otázky, nakoľko na tieto otázky mám právo nie len ja , ale všetci občania Slovenska a Vy Ste povinná poskytnúť odpovede na tieto otázky:

  1. koľko ha ornej pôdy bolo na Slovensku od začiatku roka 1990?
  2. koľko ha ornej pôdy sa využívalo na dopestovanie plodín / obilniny / ?
  3. koľko ha ornej pôdy sa sprivatizovalo súkromnými osobami a ako využívajú túto pôdu ?
  4. Koľko ornej pôdy sa zalialo betónom na výstavbu automobliek ?
  5. koľko ha lúk a pasienkov sme mali na Slovensku od roku 1990 a koľko ich má Slovensko
  6. v súčastnosti?
  7. koľko ha ornej pôdy sa v súčastnosti obrába?
  8. koľko ton obilovín sa dorábalo od roku 1990 a koĺko ton obilovín sa dorába v súčastnosti?
  9. koľko ha ornej pôdy je sprivatizovanej a  na ktorých sa nič nepestuje?
  10. koľko poľnohospodárskych družstiev bolo v roku 1989 a koľko ich je v súčastnosti ?
  11. koľko ha lúk a pasienkov sa obrába  a pod.

 

Mohol by som pokračovať, ale to by nateraz stačilo. Toto všetko, okrem iného sa podieľa na potravinovej sebestačnosti.Aké potraviny a v akom množstve sa dovážajú na Slovensko ? Pokiaľ sa týka potravín, ktoré občan Slovenska konzumuje , sú omnoho horšie ako napr. v Rakúsku. Osobne som sa presvedčil a dovolím si tvrdiť, že potraviny, ktoré sa predávajú na Slovensku, by si napr. v Rakúsku nikto nekúpil!  Ak dovolíte pani ministerka, prečo sa na Slovensku predáva chleba na kusy??? Dovolím sa dať dať do pozornosti môj iný článok, ako sa predáva chleba na Slovensku.

V jednej televíznej diskusii sa nechal počuť pán Sulík, že keby sme neboli v EÚ, na Slovensku   by bol  hladomor! Tak aká je vlastne potravinová sebestačnosť na Slovensku???